Wesołe miasteczko w Bazylei

Listopad minął bardzo szybko. Nawet nie zorientowałam się kiedy na sklepowych wystawach pojawiły się świąteczne dekoracje. Dziś z przyjaciółką pijąc gorącą czekoladę wspominałyśmy przepiękny weekend w Szwajcarii.

W przepięknej kulturowej stolicy Szwajcarii spędziłyśmy dwa dni podziwiając przepiękną Bazyleę.

Nasze pierwsze kroki skierowałyśmy do hotelu, gdzie czekały na nas wynajęte pokoje. Wybrałyśmy Hotel Wettstein, znajdujący się w centralnej lokalizacji miasta. Byłyśmy bardzo zadowolone: standard pokoi, jakość usług i przepyszne śniadanie sprawiły, że nasz pobyt był komfortowy.

Po zameldowaniu się zdecydowałyśmy się odwiedzić galerię sztuki i kilka wystaw sztuki współczesnej. Byłam pod ogromnym wrażeniem prac Jacksona Pollocka i Pabla Picassa. Z bijącym sercem odwiedziłam również galerie moich ulubionych Paula Gaugina i Moneta.

Po długim dniu w muzeum spadłyśmy na szybki obiad – azjatycka kuchnia przyciągała nas aromatem chilli i owoców morza, nie mogłyśmy też oprzeć się, by nie napić się lokalnego piwa.

Kolejnym punktem był spacer po Starówce i Muzeum historii sztuki.

Wieczorem wróciłyśmy do hotelu, by po długim dniu zrelaksować się w gorącej kąpieli – widok z okna przepiękny!13

W niedzielę od rana byłyśmy pełne energii. Po przepysznym śniadaniu, lokalnych serach i miodzie mogłyśmy wyruszyć w dalszą drogę – dzięki uprzejmości hotelu, mogłyśmy bezpiecznie przechować nasz bagaż, tak by bez zbędnego obciążenia zwiedzić miasto. Co nas zaskoczyło to niesamowity spokój tego miejsca, czułyśmy się przyjemnie zrelaksowane.

Co jeszcze robiłyśmy w Bazylei? Godnym polecenia miejscem jest Muzeum Tinguely, przejazd wodną taksówką i, w sezonie, wesołe miasteczko!

Już tęsknię za przepiękną Bazyleą, pyszną szwajcarską czekoladą, stołem serów i lokalnym piwem!