Spełniaj marzenia

Mój marzeniem była wycieczka do Włoch. w czasach liceum pokochałam język włoski i bardzo chciałam zobaczyć piękne miejsca o których czytałam i spróbować jak smakuje ta kultura. Prawie 9 lat po maturze razem z koleżanką wybrałyśmy się na kilka dni, by zobaczyć północną Italię 🙂 Na naszej mapie pojawiła się Piza i Florencja – inne miasta wyszły jakoś bardziej spontanicznie. Czy polecam? jak najbardziej, choć następnym razem wybrałabym cieplejszy miesiąc niż grudzień.

Nasza przygoda rozpoczęła się 2/12/17, kiedy w środku nocy, Kat obudziła mnie z przerażeniem – tak, zaspałam prawie na autobus na lotnisko. Od tego momentu wiedziałam, że to będzie udany wyjazd. Nasz samolot do Pizy wylatywał wcześnie rano i prosto z lotniska pojechałyśmy do Forte dei Marmi, by zdążyć na zachód słońca na plaży.

W Forte dei Marmi miałyśmy wystarczająco czasu by odwiedzić marker Bożonarodzeniowy i napić się aromatycznej kawy tuż przed powrotną drogą przez Viareggio do pięknej Pizy. Zmęczone podróżą zameldowałyśmy się w hotelu La Pace niedaleko dworca. Recepcjonista o imieniu Alfonso wręczył nam klucze i zaprosił na hotelowe śniadanie. Ciekawym faktem jest, że włosi raczej nie używają ciepłych kołder i pierzyn, w hotelu były cieniutkie kołderki i koce – pokój i jego standard ** był wystarczający by przespać i nabrać energii na dalszą wyprawę. Nie ukrywajmy, że śniadanie oferowane w hotelu było niesamowite – i ta włoska kawa! Pożegnałyśmy Alfonso i hotel La Pace, by szybko złapać pociąg do małego miasta Luca.

W Luca spędziłyśmy cały sobotni poranek, zjadłyśmy mały lunch w lokalnej pizzerii – ja wybrałam risotto a Kasia pizzę – przepyszne! Dalej ruszyłyśmy do Florencji.

Na koniec pojechałyśmy do Pizy, gdzie biegiem poleciałyśmy podeprzeć

krzywą wieżę – miałyśmy ostatnie 30 minut przed odjazdem autobusu na lotnisko i odprawę: